søndag 12. januar 2014

iherb.com

For et par mnd siden oppdaga jeg et vidunder av en nettbutikk, iherb.com, jeg skjønner faktisk ikke at jeg ikke har oppdaga den før. Denne siden har et vanvittig stort utvalg av sunn mat (har vel ting som ikke er kjempe sunnt og, men utvalget av det sunne er STORT), superfood, hudpleie, sminke, kosttilskudd, osv. Mye økologisk. Masse for allergikere, vi er heldigvis ikke plaga med mye allergier, men jeg merker at ME symptomene mine forverrer seg litt når jeg har spist sukker, så driver og prøver ut litt forskjellige søtningsmidler og Mathias har eksem og det forrverres av noen typer mat.

Jeg har allerede motatt 3 esker fra de og venter på den fjerde :) En annen ting som er veldig bra er at i tillegg til at prisene på mange av produktene er en brøkdel i forhold til her hjemme så er frakten billig.

 4$ er det billigste alternativet og kan benyttes når vekten er under 1,8 kilo, da får du hentelapp og henter pakken på posten, pakkene jeg har henta på posten har kommet etter ca 10-14 dager (syns ikke dette var lenge med tanke på at det var midt i desember og pakkene kommer fra USA)

8$ når vekten er opptil 3,6 kilo (vekten står opplyst når du ser i handlekurven, så er lett å skjønne) og over dette er det 1$ ekstra per pound (ca 450 gr). Ser at dette virker veldig komplisert, men det er det ikke, lover :) Med dette fraktalternativet blir pakken levert hjem på døren med DHL og det er tracking på esken, det er det ikke på den som koster 4$. Denne tar det som regel ikke mange dagene før kommer.

Jeg handler aldri for over 200 kr, vil unngå dyre toll og moms regninger, det lønner seg heller å bestille flere pakker siden frakten er så billig. 

Bruk rabattkode LSQ837 på første ordre så får du 10$ i rabatt om du bestiller for 40$ eller mer, eller 5$ i rabatt om du bestiller for under 40 dollar. 

Her er pakkene jeg har bestilt, skriver litt om produktene under hver handlekurv:


Trykk på varen for å komme til varen i nettbutikken.

Product
Price
Quantity
Discount
Item Total



















Dette var den aller første pakken jeg bestilte, men den kom ikke først fordi jeg like etterpå bestilte en pakke som kom med DHL på døra, og dette går mye raskere enn med vanlig post. 

Stevia pulveret kommer jeg til å ha en evighet, stevia er 200-300 ganger så søtt som vanlig sukker, så man trenger små mengder.

Sjokoladesirupen var kjempe god, smakte som mørk sjokolade, og jeg elsker mørk sjokolade, veldig god i kaffen. Uten kalorier.

Gojibær har jeg aldri smakt før, eller jeg har drukket juice med gojibær, men ikke smakt ren goji, så denne var jeg spent på. Er nok ikke noe jeg kommer til å spise mye av, Mathias fikk smake noen få bær (småttiser skal ikke ha mye av sånne her ting), og han elska de, jeg syns de smakte litt for mye rosin.

jordbær snackbarene var en hit hos Mathias, de er avlange og ligner litt på bixit kjeks som  er fylt med jordbær. Fine å ha med i stelleveska når vi er på tur eller som en liten "godis" til barnetv i helga.





Product
Price
Quantity
Discount
Item Total
















































Dette er den andre pakka jeg bestilte, men den som kom hjem først.

Økologisk smoothie med jordbær og kokosmelk, nam nam. Syns sånne "matpåpose" greier til barn er en smart oppfinnelse, spessielt nå som Mathias klarer å spise de selv uten å klemme ut alt innholdet før han tar de i munnen ;) Fine å ha med hvis man skal bort.

En til "matpåpose", denne med kylling og grønnsaker, altså akkurat som et middagsglass bare at den er på pose. Denne tror jeg var veldig god, han spiste den kjempe fort og sa "meeeer", det pleier jo være et godt tegn ;) Veldig lett å varme, bare sette den i en kopp med varmt vann fra springen, la den stå 5 min, og klemme litt på den så innholdet blander seg, og så er den klar til servering. Denne er også økologisk.

Kokosvann, dette er nok ikke noe jeg kommer til å drikke mange liter av, syns det er litt søtt på en rar måte. Men kokosvann er veldig bra rett etter trening, og hvis man er dehydrert.

Go raw super cookies. Disse pleier jeg ta et par av når jeg er skikkelig søtsugen, vips, så er jeg ikke søtsugen mer :)

Nudler på boks. Er sånne man tar oppi kokende vann, lar stå noen minutter også kan man spise, syns den med peanøtter var veldig god, den andre var god og, men den med peanøtter var best :) Fin når man er småsulten.

Leppomade fra sierra bees med pomegranate smak, gratis prøve. Denne lukter/smaker (spiser ikke leppomaden altså) kjempe godt, og er deilig på leppene.

Flytende stevia men french vanilla smak. Tok 2 dråper i kaffen første gang jeg prøvde den, det ble alt for søtt, neste gang tok jeg 1 dråpe, da var det kjempe godt :)

Pannekake og vaffelmix. Bare prøvd å lage pannekaker, men det ble kjempe godt i alle fall! Med syltetøy, NAM! 

Happypuffs, ser ut som frokostblanding, men er snacks for bebbiser. Jeg syns de smakte papp med jordbær, men Mathias ELSKA de. Må bestille mer.

Pasta lagd av brun ris. Kjempe god, godt alternativ til vanlig pasta. God smak og konsistens.








Bestilte mer "matpåpose" til Mathias. Syns det er så mye bedre å gi en sånn enn å kjøpe noe kjappe (og usunne) greier til Mathias når vi er ute.

Erythritol, dette er akkurat det samme som heter sukrin i norge (bare mye billigere). Dette var et godt alternativ til vanlig sukker.

Leppomade fra Sierra bees med mint smak, gratis prøve. Nesten like god som den med pomegranate.

GloryBee, kløverhoning. yummi på cottage cheese med litt hvalnøtter :)

Flytende stevia, ikke prøvd denne ennå.

Snackimals. Kjeks forma som dyr, Mathais likte de, men mor syns de var litt for søte, så blir nok ikke bestilt noe mer av de til han ;) Er ikke så fryktelig streng altså, men syns ikke han trenger å spise søtt i hauger og lass.


Den siste esken jeg har bestilt kan jeg skrive mer om når den kommer, det er nemlig noe oppi der jeg gleder meg til å prøve, håååper det funker.


Dette ble et langt innlegg, men fint å ha til senere, så husker jeg hva som har vært bra og ikke. Og gjør ikke noe hvis noen andre syns det er nyttig også :) syns det er fint å lese hva andre anbefaler på iherb, så da er det jo greit å gjøre det selv og :)





Karianne


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar